Padangos – žiemos ir vasaros iššūkis

Nuo lapkričio 10 iki kovo 31 d. transporto priemonės turi būti su žieminėmis padangomis. O nuo balandžio 10 iki spalio 31 d. negalima važiuoti su dygliuotomis. Šios datos – tai apgulties servisuose laikas. Ir apskritai padangos kelia daug klausimų. Vertėtų trumpai aptarti keletą iš jų.

padangos

Padangos gali būti skirstomos pagal kainą ir gamintoją, nors, aišku, pirmiausia dėmesį kreipiame į tai, ar jos žieminės, ar vasarinės. Na, o žieminės dar skirstomos į dygliuotas ir nedygliuotas. Rinkoje taip pat siūloma universalių „apavų“. Tiesa, nors pastarasis variantas kartais atrodo labai patrauklus, specialistai laikosi kitokios nuomonės. Jų teigimu, geriausia turėti du komplektus – vieną vasarinių, kitą žieminių padangų. Tokiu būdu užtikrinama, kad konkretus metų laikas bus pasitinkamas geriausiai pasiruošus.

Vis dėlto pasiruošimas ne visada toks sklandus, kokio norėtųsi. Jei delsiama, tai atvykus į servisą tikėtinos didžiulės eilės. Yra du sprendimo būdai. Pirmasis – nelaukiant paskutinės minutės nuvykti pas meistrus, kad šie sumontuotų padangas anksčiau nei lapkričio 10 ar balandžio 10 d. Antrasis – pasirūpinti ne vienu, o dviem ratlankių komplektais. Taip kasmet nereikia galvoti apie montavimą – atėjus laikui vieni ratlankiai tiesiog pakeičiami kitais.

Po keitimo automobilis tarsi įgavo kitokį charakterį? Atrodo, kad jis blogiau valdomas? Tuomet reikėtų nuvykti į servisą atlikti suvedimą. Ir mašinos elgesys vėl toks, koks turi būti.

Padangos – ir sandėliavimo objektas. Ką daryti, jei nėra kur jų laikyti? Problemos sprendimą siūlo kai kurie servisai. Už tam tikrą mokestį jie saugiai laiko padangas reikiamą laikotarpį. Taip vairuotojai išvengia papildomo rūpesčio. Juk, pavyzdžiui, gyvenant bute tai išties opus klausimas.

Dar vienas aspektas – kokio dydžio padangos tiktų. Šie duomenys paprastai būna nurodyti ant statramsčio, matomo atidarius vairuotojo dureles. Vadovautis gamintojo charakteristikomis svarbu. Kodėl? Viena iš priežasčių – spidometro tikslumas. Per aukštos ar per žemos padangos lemia tai, kad rodyklė ima „kalbėti“ ne apie greitį, o apie „pieno riebumą“.

Galima teigti, kad automobilio „apavas“ – žiemos ir vasaros iššūkis. Tačiau nebūtinai keliantis stresą – tiesiog svarbu žinoti keletą dalykų ir nelaukti paskutinės minutės.